Monday 4 July 2011

people do change!!

Assalamualaikum:)

Hari ni idea aku datang untuk cakap soal perubahan..Satu bende yang sangat aku impikan"berubah untuk jadi lebih baik"..

Dari seoorang yang penakut..aku nak jadi berani..Bila kat puncak alam ni,rasenye boleh kire,berape kali aku naik lif sampai tinggat tujuh ade kawan..huh=.=..mmg aku naik sorang-sorang. Kalau nak ingatkn,dulu kalau aku pergi hotel,aku lebih sanggup naik tangge yang penuh dengan segala bau+suram daripade kene naik lif sorang2 ke bilik..tapi kat sini,aku belajar naik lif sendiri!!tahniah buat aku..ngee..huh,mmg xsanggup nak menambah bilangan anak tangge yang perlu didaki oleh kaki gemok ni.banyang kan,hari2 aku turun naik tangge yang sungguh indah tu..hmmm

Dari seorang yang kuat merajok..aku nak jadi kental!!haha..tak terase dengan ape yang orang kata..kuat sangat ea aku merajok??adehh..masalah2!!kadang-kadang aku tak rase yang aku merajok,tapi memek muke aku n dialog aku buat kan orang rase aku merajok..hmm sebab tuh la ramai kata aku kuat merajok..so,aku bertekad,,tok sedaye upaye untuk tidak membuat memek2 muke yang tak sepatutnye n tak berkate"yelaaaaa~"

Dari seorang yang kuat tido...aku nak jadi normal!huh..antara perkara yang susah untuk aku ubah..bak kate orang+lecturer,,"ubat ngantok ni,tido jeee~"huh,,nak wat camne..aku selalu ngantok..mata ni dah cm panda dah..adehh..oleh tu!ak akan belajar atas meje,mungkin dgn care tuh aku aku dpt kurangkn risiko tertido..ngee:D

Dari seorang yang malas belajar...aku nak jadi rajen!!!bukan belajar last minit atau kata lain nye belajar kerana periksa..aku nak belajar selalu..Tadi,4 july 2011,aku mule realize sesuatu..ade sorang classmate aku,otak dy sangat seperti kamus dewan..waahhh:)sangat bijak..aku tahu,mesti dy bljar bukan sbb pekse..klo blja sbb pekse..xmungkin sebijak tuh..so,aku pun nk jd cm uh..beljar rjin2 n jadi doktor!!

hmm tu je dulu perubahan yang aku nak buat...slow2 la.

".nobody's perfect..tp kite kne berusehe jd sempurna".nasihat seseorang untuk aku:)


tuesday,july 5
0049..

No comments:

Post a Comment