Saturday 9 July 2011

Miss U

Assalamualaikum..

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Melainkan orang-orang beriman dan mengerjakan kebajikan serta saling berpesan-pesan ke arah kebenaran dan berpesan-pesan ke arah kesabaran"
(surah Al A'sr)

Aku rindu 'nasihat', aku rindu 'tazkirah', aku rindu untuk 'berpesan-pesan'...

Bila dah masuk Universiti nih, buat-buat UITM nih..sume kene gerak sendiri..tak ade yang nak nasihatkn kita kalau kita buat salah..ni buat aku rase malang..

Aku rindu suasana Smakl..yang dulu aku rase cepat-cepat nak abis sekolah tuuuhhh..sekarang ni dah rindu pulak...yang dulu aku tidoo time tazkirah,,ni mencari tazkirah pulak..yang dulu aku asek tak pegi usrah kakak-kakak..ni menunggu bile uitm nak buat usrah pulak..=.=

Haih, ilmu aku nih tak lah banyak mana n mungkin, memang tak banyak pun...tak banyak hadith yang aku hafal, tak banyak surah yang bermain kat lidah. Cuma zikir-zikir, nasyid-nasyid ketuhanan yang selalu aku 'dendangkn'..

Alhamdulillah, aku dapat roomate yang suka akan agama:) ibadah sunat nya selalu,,mengajinya tiap-tiap hari :)
dan alhamdulillah aku dapat kawan classmate yang rapat tuh yang minat nasyid jugak..waahhh,masuk sini baru nak dok nyanyi-nyanyi nasyid bagai...mule-mule tak sangka jugak,kawan aku yang rock tuh layan nasyid,penantian di alam barzah pulak tuh...ngee:D

Sesungguhnya Allah tahu apa yang kamu mahu..Subhanallah

Aku tak dapat tazkirah dari mulut orang, tapi aku mencari tazkirah dari perbuatan orang...Insyaallah..

Semoge cita-cita aku untuk ke 'sana' tercapai...disebalik menuntut ilmu duniawi,aku diisi dengan ilmu ukhrawi..InsyaAllah..

Ya Allah, Kau permudahkn lah urusan di 'sana',agar aku dapat ke bumi anbia' mu..amiin~

Hmmm: boleh ke aku jd gunung kalau aku tercampak ke darat..boleh ke aku jadi pulau,kalau aku tercampak ke laut????

3 comments:

  1. boleh unie,
    insha Allah.

    teruslah merindu.
    :)

    ReplyDelete
  2. akk doakan unie dapat dunia dan akhirat :) utk berasa dekat dgn Islam tidak perlu ke bumi anbiya' kerana Islmat utk merentas masa dan tempat. hanya bergantung kepada kita, bagaimana melihat dan mencari nya.

    setapak kita berjalan ke arah Allah, seribu tapak Allah berlari ke arah kita

    :)

    ReplyDelete